onsdag 29 augusti 2012

Förmodligen ett väldigt tråkigt långt inlägg om sömn


Nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas på att Wilton sover gott i natt. Han har vaknat emellanåt på nätterna nu på sistone och varit väldigt ledsen, jag vet inte riktigt varför men gissar på att det är någon fas som präglas av separationsångest. Ledsenheten går dock snabbt över så att han kan somna om som tur är, men tror att vi alla blir lite trötta av att behöva vakna på nätterna. Hur stod man ut den första tiden, när det inte var någon ordning alls på sömnen, egentligen? ;-)

I morse vaknade förresten Wilton klockan sex och somnade inte för en tupplur förrän vid ett. Då sov han en halvtimme och det är allt han sovit idag! Annars brukar han vara vaken två-tre timmar innan första tuppluren på en och en halv timme och sedan tar han en entimmeslur på eftermiddagen också. Det har gått ganska bra idag ändå, förutom när han argt sparkade på vårt bord på ett fik så att porslinet krasade, kaffet sprutade och kakorna flög, hehe. Jag tar dock fullt ansvar för händelsen eftersom jag som ansvarsfull förälder borde vetat bättre än att sätta honom på benlängds avstånd! ;-)

PS. Ingen kom till skada under (icke)fikandet.

Posted via Blogaway Mobilblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar