söndag 29 juli 2012

Komma noll

Jag tänkte bara att jag skulle berätta för er, såhär på morgonkvisten när jag inte kommer på något annat att skriva om, att jag vägde Wilton här hemma för några dagar sen. Vågen visade prick 12,0 kg. Eller nej, det gjorde den faktiskt inte. Den visade prick 70,0 men det tillkom liksom 58,0 kg på grund av att en viss person (läs; jag) ville vara med och väga sig. Smidigt av oss att väga komma noll tycker jag, det blir så mycket lättare att räkna ut vem som väger vad och sådär då ;)


Läste ni förresten att jag skrev TOLV KILO? Det gjorde jag i alla fall. Inte konstigt att jag och Ola upptäcker nya muskler på våra armar. 9 månader och tolv kilo, var ska detta sluta? :)


Vadå, jag?



4 kommentarer:

  1. Shit min två åring väger så och kompisens 3 åring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja det är lustigt hur mycket det kan skilja. Men det börjar väl snart plana ut lite. Wilton följer i alla fall sina kurvor perfekt :)

      Radera
  2. Ja, han är en stor kille minsann :)
    Wii, ser så mycket fram emot att träffa er idag!!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lite grabb du har! Och va roligt att du gillade mitt inlägg hos hummingbird! :) jag tror det är viktigt att tänka på och ditt inlägg här är ju ett prakt exempel på det! Jag får tusen anmärkningar och kommentarer om min lilla tjej som nu är 8 månader (skulle varit 6) och hennes vikt då hon bara väger 5,5 kg. En liten skit med andra ord! Och jag kan tänka mig att du f år höra detsamma fast åt andra hållet. Huvudsaken är att de når bra och utvecklas och den som v et d et bäst är ju du till ditt barn! Jag tvingar mig själv att tänka på det flera gånger om dagen! Hur som helst! En. Himla fin kille har du iallafall! Och vilket fint namn han har! Kram

    SvaraRadera