torsdag 26 juli 2012

Snart semester!

Bara en och en halv dag kvar att jobba för Ola innan han tar pappaledighet :) Och jag får ÄNNU mer semester än vad jag redan har när vi är två att ta hand om Wilton.


   Jag tänker ofta på hur lyxigt vi har det i Sverige med vår föräldraledighet. Vi får betalt för att ta hand om vårt eget barn i minst ett år, det är ju helt otroligt egentligen. Visst var det jobbigt emellanåt det första halvåret, ja det var en del dagar då jag hellre hade jobbat om man får vara ärlig, haha, men nu är det så underbart! Med det inte sagt att det inte kan vara jobbigt ibland, men inte i närheten av att behöva gå till ett arbete varje dag! Eller äsch, det ÄR inte ens jobbigt ibland, i alla fall inte på grund av Wilton, han är bara världens goaste och väldigt lätt att ha att göra med om inte jag missar att se till att han sover och äter när han bör. De dagar då jag gnäller är det mest för att jag är trött på mig själv ;) Vilket man ju blir ibland, eller är det bara jag?


Jag behöver inte ens äta själv längre förresten, nu måste jag återgå till Wilton som försöker mata mig med sin leverpastejmacka! ;)


Blir blider på när Wilton ger pappa lite vatten ;)


Mm, gott med vatten...




Pappa, gapa stort!


Större!



Nu så!



Haha, lurad!



Gick du på den lätta??






3 kommentarer:

  1. Js tänk sådan lyx vi har det här i sverige, jag tror att sverige är ett av de länder de helt klart är bäst och enklast att bli förälder i! just med tanke på all den betalad tid vi får att vara hemma på!
    Så härligt att vi snart är hemma tillsammans med Wilton ett tag!

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt, är värt att tänka på hur bra vi i Sverige har det på det viset :) Tuppen upp för pappaledighet också!

    SvaraRadera